Ledwo stykając się z procesem produkcji produktu albo usługi, zdajesz sobie sprawę, że pełnia twoich zadań, które na początku planowane były w nowej firmie, jest szersza. Na przykład każda bez wyjątku firma dzisiaj, nie licząc osób zaangażowanych bezpośrednio w produkcję, z pewnością potrzebuje kuriera, księgowego, strony w sieci (a zatem ludzi, którzy ją napiszą a także będą utrzymywać), specjalisty IT itp. Na szczęście nie zawsze tak jest. W współczesnej infrastrukturze biznesowej jest miejsce na outsourcing. Istotną cechą różniącą outsourcing od usług serwisowych oraz wsparcia jednorazowego (epizodycznego) jest konieczność regularnego wykonywania.

Do czego służy outsourcing? Jedną z kluczowych zasad zastosowania outsourcingu jest: „pozostawiam sobie tylko to, co potrafię zrobić znacznie lepiej niż inni, przekazując wykonawcy z zewnątrz To, co zrobi bardziej profesjonalnie ode mnie a także innych”. Okazuje się, iż głównym celem przeniesienia części ról firmy jest uwolnienie zasobów oraz skupienie się na zrealizowaniu działań związanych z konkurencją dla korporacji. Kolejnym powodem, by skontaktować się z wyspecjalizowaną spółką albo indywidualnym specjalistą, są na pewno oszczędności firmy. To może dotyczyć oszczędzania pieniędzy naszej firmy poprzez wyeliminowanie takich pozycji wydatków, jak podatki, składki na fundusze, wynagrodzenie wakacje oraz stały personel medyczny itp., chociaż usługi outsourcera nie w każdym przypadku są tańsze, istnieją również oszczędności pośrednie. Korzystając z outsourcingu, oszczędzasz miejsce pracy w biurze i swój cenny czas na organizację pracy pracownika lub działu. Jednym z motywów nawiązania kontaktu z firmą zewnętrzną może być w większości lepsza praca agencji niżeli pracownik, zapewniona przez ogromny zespół fachowców i praktykę w realizowaniu niektórych funkcji. Outsourcing IT to zlecanie wyspecjalizowanej firmie funkcji częściowo lub całkowicie związanych z technologią informatyczną.

Obsługa informatyczna Poznań w bardzo wielu przypadkach obejmuje następujące funkcje: – obsługa parku komputerowego firmy,- obsługa informatyczna,- serwisowanie sieci komputerowych; – nie tylko i wyłącznie planowane, lecz także bardzo pilne wyjazdy profesjonalne. Serwis komputerów – w praktyce najczęstsza forma outsourcingu w biznesie IT. Oferta subskrypcji sprzętu komputerowego w zasadzie obejmuje takie usługi, jak konfiguracja a także aktualizacja sprzętu i oprogramowania, tworzenie ochrony przed włamaniami i włamaniami do sieci, wymiana i naprawa sprzętu itd. W praktyce te same firmy częstokroć oferują usługi towarzyszące – wsparcie w kwestii wydajności sprzętu w biurze, upgrade (modernizacja) parku komputerowego, telefonia IP, układanie lokalnychb sieci a także inne. Dlatego konserwacja komputerów w bardzo wielu przypadkach przybiera formę obsługi całego serwisu informatycznego danej firmy. Analiza wartości outsourcingu Jak już wcześniej wspomnieliśmy, jest wiele innych procedur, które jest możliwość, a czasem jest konieczne, zlecić na outsourcing.

Wśród nich znajdują się tłumaczenie, logistyka, sprzątanie pomieszczeń i podobne zlecenia, które nie stanowią przewagi konkurencyjnej spółki. Przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu pracy z outsourcerem trzeba jednak jasno rozważyć sytuację pod kątem rentowności oraz potrzeby takiej decyzji.

By admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *